Trzy wskazówki dotyczące poprawy obsługi klienta w branży pralniczej

Trzy wskazówki dotyczące poprawy obsługi klienta w branży pralniczej

Jaki jest najłatwiejszy sposób na pozyskanie zadowolonych klientów? Świetna obsługa klienta! Doskonała obsługa klienta to niezwykle ważny aspekt każdej udanej działalności gospodarczej, również pralniczej. Choć teoretycznie może się to wydawać bardzo proste, w praktyce wiele firm z branży pralniczej ma z tym problem. Jak zatem osiągnąć ten kluczowy cel? Oto trzy proste wskazówki, które poprawią obsługę klienta w naszej firmie:

Obsługa klienta zaczyna się od pracowników
Obsługa klienta może odbywać się osobiście, przez Internet lub przez telefon. Bez względu na metodę, nasz zespół musi być gotowy odpowiedzieć na każde pytanie, zareagować na każdą skargę i rozwiać wszelkie wątpliwości. Jest to szczególnie ważne w pralniach samoobsługowych z mniejszą liczbą pracowników. Pierwszym krokiem powinno być zebranie wszystkich razem i położenie nacisku na obsługę klienta. Zorientujmy się, w jaki sposób najczęściej kontaktujemy się z klientami, czy odbywa się to w siedzibie firmy czy za pośrednictwem nowoczesnych technologii. Poszukajmy słabych punktów komunikacji i możliwości rozwoju. Znajdźmy wspólnie z zespołem pomysły na udoskonalenie komunikacji.

Poprawa komunikacji
Następną wskazówką, aby wzmocnić obsługę klienta, jest skupienie się na samej komunikacji. Oczywiście jest to kluczowy element każdej relacji z klientem, a sposób interakcji z klientami może odróżniać nas od konkurencji. Nasi klienci muszą mieć możliwość komunikowania się z pracownikami. Jeśli nie mamy pracowników w pełnym wymiarze godzin, podajmy adresy e-mail lub konta w mediach społecznościowych, gdzie klienci mogą w łatwy sposób dotrzeć do informacji. Komunikacja musi być jasna i zwięzła. Za każdym razem, gdy rozmawiamy z klientami, upewnijmy się, że jesteśmy bezpośredni i rzeczowi. Co najważniejsze, zawsze powinniśmy przyjmować pozytywne nastawienie w komunikacji z klientem. Negatywne czy wrogie nastawienie zawsze można wyczuć. Należy także pamiętać o języku ciała i komunikacji niewerbalnej.

Zwiększenie dostępności 
Otwórzmy się na klientów i pokażmy im, że jesteśmy dla nich. Może to nawet obejmować publikowanie online, na przykład w serwisach społecznościowych. Regularne wpisy na blogu lub ciekawe nagranie pokazujące kulisy biznesu pomoże nam nawiązać kontakt z klientami, prowadząc do bardziej pozytywnych relacji. W punkcie obsługowym przynajmniej jeden pracownik powinien być cały czas dostępny dla klientów. 

Na naszej stronie dowiesz się jakie są urządzenia pralnicze, które warto mieć gdy zakłada się biznes pralniczy.

wyposażenie pralni

kontakt@flotamarina.pl