Charakterystyka biznesu pralniczego

Charakterystyka biznesu pralniczego

Na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej decyduje się coraz więcej Polaków. Stajemy się coraz bardziej przedsiębiorczy, pewni siebie i otwarci na niekiedy ryzykowne decyzje zawodowe. Jedną z ciekawszych opcji do rozważania jest otwarcie własnej pralni. Rynek usług w naszym kraju rozwija się dynamicznie, a zapotrzebowanie na usługi pralnicze rośnie. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że początki mogą być trudne, zwłaszcza pod względem finansowym. Założenie pralni to niemała inwestycja. Zarówno ceny profesjonalnych urządzeń, jak i dodatkowych akcesoriów pralniczych są wysokie. Możemy nieco zmniejszyć te koszty, kupując maszyny z rynku wtórnego. Jednak w dalszym ciągu nakłady są spore. 

Jaki rodzaj pralni?
Najważniejszą decyzją, z którą musimy się zmierzyć jest rodzaj pralni. Pierwszą opcją jest pralnia wodna, w której odzież i inne rzeczy są prane w wodzie przy użyciu odpowiednich środków chemicznych. Do pralni wodnych oddawane są z reguły obrusy, pościel, ręczniki oraz ubrania robocze. Zamiast na klientów indywidualnych, powinniśmy się, zatem nastawić na klientów komercyjnych np. hotele, restauracje, domy wczasowe. 

W pralniach chemicznych czyszczenie odbywa się na sucho, bez wykorzystania wody. Zamiast niej używa się silnych rozpuszczalników chemicznych. W pralniach chemicznych czyszczone są przede wszystkim materiały, którym kontakt z wodą mógłby zaszkodzić. Najlepszym przykładem są wyroby skórzane czy puchowe kurtki. Możemy sobie wyobrazić, co stałoby się z taką kurtką po wrzuceniu jej do pralki z wodą. 

Jeżeli chcemy skierować swoje usługi do klientów indywidualnych, musimy pomyśleć przede wszystkim o dobrej lokalizacji, która pozwoli nam dotrzeć do większej liczby klientów. Nie bez znaczenia jest także możliwość łatwego dojazdu do pralni i zaparkowania pod nią samochodu. Wybierając lokalizację powinniśmy kierować się również konkurencją na danym obszarze. Warto przeprowadzić rozeznanie, czy w promieniu kilku kilometrów funkcjonuje już jakaś pralnia, jakiego typu usługi świadczy itp.

To, że w okolicy działa już pralnia wcale nie oznacza, że my nie możemy startować ze swoim biznesem. Możemy przecież zaproponować inny rodzaj usług, wyspecjalizować się w konkretnym rodzaju prania, trafić do innego segmentu klientów, niż konkurencyjne zakłady. Jeżeli postawimy na wysoką jakość usług i będziemy w stanie zaproponować klientom to, czego naprawdę potrzebują, drogę do sukcesu mamy otwartą. 

Na naszej stronie dowiesz się jakie są urządzenia pralnicze, które warto mieć gdy zakłada się biznes pralniczy.

wyposażenie pralni

kontakt@flotamarina.pl